close
متخصص ارتودنسی
جنگنده

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 401
  • کل نظرات : 69
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 5
  • تعداد اعضا : 28
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 355
  • بازديد ديروز : 679
  • بازديد کننده امروز : 74
  • بازديد کننده ديروز : 132
  • گوگل امروز : 103
  • گوگل ديروز: 146
  • بازديد هفته : 1,591
  • بازديد ماه : 10,660
  • بازديد سال : 13,284
  • بازديد کلي : 294,526
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.224.60.122
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

کدهای اختصاصی

مشکل

متاسفانه به علت بروز مشکل و خرابی در سیستم رزبلاگ اکثر داستان ها پاک شده اند , متاسفانه امکان بازگشت مطالب فعلا وجود ندارد . 

سیستم الکترواپتیکی فوق در تامکت(فلش قرمز🔺) ، امکان شناسایی بصری هدف از فاصله ده مایلی ( شانزده کیلومتر ) را برای خدمه فراهم میکند.

این سیستم مشابه همان سیستم شناسایی هدف الکترواپتیکی بعضی از نمونه های فانتوم ئی است البته با پاره تغییرات با توجه به نیازهای نیروی دریایی امریکا در قسمت تحتانی این سیستم ، آنتن سیستم ئی.سی.ام که برای شکستن قفل راداری مورد استفاده قرار میگیرد نصب شده است

هواپیمای جنگ الکترونیک نیروی دریایی و سپاه تفنگداران دریایی امریکا که قابلیت حمل موشک های ضد رادار هارم را نیز دارا بود.در مجموع صدوهفتاد فروند از این هواپیما تولید شد.هواپیماهایی که خدمه آن علاوه بر خلبان بودن متخصصین متبحری نیز در رشته الکترونیک و ارتباطات به شمار می رفتند و با سیستم های گوناگون این هواپیما باعث ایجاد اختلال الکترونیکی و پارازیت در سیستمهای راداری دشمن میشدند.ویژگی جالب این هواپیماها در این بود که آنها غالباً پیشاپیش شکاریها و هواپیماهای ضربتی به قلمرو هوایی دشمن نفوذ می کردند و پس از پایان ماموریت نیز آخرین هواپیماهایی بودند که منطقه نبرد را ترک می نمودند.هواپیماهای جنگ الکترونیک به این ترتیب نه تنها باید سیستمهای راداری دشمن را مخدوش می کردند بلکه باید با ایجاد چتر حفاظت الکترونیکی در دور خویشتن خود را نیز محافظت می نمودند.البته ناگفته نماند نبردهای هوایی در دهه های گذشته به گونه ای صورت می گرفت که استفاده از پادهای حاوی سیستمهای جنگ الکترونیک که به زیر بال یا بدنه اکثر هواپیماهای شکاری یا ضربتی نصب می شدند اجتناب ناپذیر بود با این حال از آنجا که ظرفیت این مقرها محدود و شعاع عمل آنها نیز نسبتا ناچیز بود هرگز نمی توانستند از همان قدرتی برخوردار باشند که هواپیماهای مخصوص جنگ الکترونیک از آن برخوردارند

این هواپیما شامل یک رادار هوابرد است که بر روی بدنه هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ نصب شده است. شکل ظاهری بریف آ ۵۰ شبیه آواکس سنتری است و همانند سنتری رادار آن در قسمت پشت و کمرگاه هواپیما نصب شده بود. اولین راداری که برای نصب بر روی این هواپیما در نظر گرفته شد 

رادار شمل(shmel) یک جنگنده در اندازه اف ۱۶ را در ارتفاع بالا از فاصله ۲۳۰ کیلومتر کشف میکند.

اولین هواپیمای عملیاتی عمود پرواز جهان نه روسی بود و نه امریکای بلکه انگلیسی بود.هارییر انگلیسیها اگرچه اولین در نوع خود بود بسیار هم موفق بود از بسیاری از جنگنده های جهان برد و چالاکی بیشتری داشت

در تصویر بالا هارییر جی ار 9  اخرین نسخه عملیاتی هارییر در نیروی دریایی انگلستان  مسلح به موشک ماوریک. 

این پرنده انقدر خوب بودکه تفنگدارن دریایی امریکا  نیز ان را سفارش  دادند.نسخه امریکایی در بوئینگ ساخته شد و دارای الکترونیک و تسلیحات امریکایی بود و هنوز هم در خدمت  است و با اف35 بی جایگزین خواهد شد. 

هردومدل از خدمت درانگلستان بازنشسته شدند. 

هارییر درچندین جنگ بزرگ مثال حمله ناتو به عراق شرکت داشت وعالی عمل کرد.