close
متخصص ارتودنسی
مستند داستانی ناب - 4

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 461
  • کل نظرات : 72
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 29
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 255
  • بازديد ديروز : 435
  • بازديد کننده امروز : 50
  • بازديد کننده ديروز : 112
  • گوگل امروز : 23
  • گوگل ديروز: 79
  • بازديد هفته : 690
  • بازديد ماه : 9,856
  • بازديد سال : 69,760
  • بازديد کلي : 351,002
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.158.208.189
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

کدهای اختصاصی

مشکل

متاسفانه به علت بروز مشکل و خرابی در سیستم رزبلاگ اکثر داستان ها پاک شده اند , متاسفانه امکان بازگشت مطالب فعلا وجود ندارد . 

«قسمت دوازدهم»

وقتی از اطاقش اومدم بیرون، با خودم گفتم الان بفرستم دنبال اون یارو و همین امشب ازش بازجویی کنم یا بذارم فردا؟!

نظر عمار این بود که بذار امشب بریم بیاریمش و یه شب درخدمتش باشیم تا بدونه کجاست و باهاش شوخی نداریم! بعد فردا صبح ازش بازجویی کنیم!

نظر خوبی بود ولی گفتم: «دوس ندارم اذیت بشه ها ... ولی راهش همینه... هواش داشته باش ... بسم الله ...»

از اداره رفتم بیرون...

نون خریدم و رفتم خونه...


ادامه مطلب

سوال: سن حضرت عباس(ع) و حضرت علي‌اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) در کربلا چند سال بود؟

✍️پاسخ:

✅حضرت عباس(علیه السلام) در کربلا 34 ساله بود.

🔹سن قاسم بن الحسن(علیه السلام) طبق نقل مشهور 13 سال بود.

💬 ولی در مورد سن علی اکبر(علیه السلام) اختلاف است:

🔸مرحوم مقرّم می نویسد: علی اکبر در روز یازدهم شعبان(انیس الشیعه ،سید محمدعبدالحسین هندی کربلائی) سال 33هجری- دو سال قبل از کشته شدن عثمان(الحدایق الوردیه) به دنیا آمد. و این موافق است با قول ابن ادریس(ره) در «سرائر» که فرموده: حضرت علی اکبر در خلافت عثمان چشم به دنیا گشود.پس در روز عاشورا آن بزرگوار 27ساله بوده و تایید می شود به اتفاق مورّخین و علماء علم نسب که حضرت علی اکبر از امام سجّاد (ع) بزرگتر بوده، و امام سجّاد (ع) در روز عاشورا 23سال داشته اند،

♦️ و اینکه بعضی سن آن جناب را 17یا 19سال نقل کرده اند، با این اتفاق مغایر است، مضافاً بر اینکه شاهدی بر قول خود ندارند. (زندگانی قمر بنی هاشم و علی اکبر، مقرم، ص 12)

🔻ابن شهر آشوب (ره) می نویسد: علی اکبر هیجده سال داشت، و گفته شده 25سال بوده است.( مناقب: 4/ 109)

🔺محدّث قمی (ره) گوید: در سن علی اکبر اختلافی عظیم است،ابن شهر آشوب و محمّد بن ابی طالب گویند؛ 18ساله بوده، و شیخ مفید او را 19ساله دانسته( ارشاد 2/ 109)،

«قسمت یازدهم»

تقریبا داشت شب میشد و دیگه میخواستیم بریم خونه و استراحت کنم که یه یادداشت کاری (نه گزارش) برای مقام مافوقم نوشتم. چون قرار بود کم کم ارائه بدم و در جریان باشه تا وقت تصمیم گیری راحتتر بتونیم به تفاهم برسیم.

نوشتم:

«سلام. خدا قوت

هنوز ریل اصلی پیدا نکردیم ولی همه قطارها به یه مقصد میره ... حداقلش اینه که تا حالا فقط یه مقصد کشف شده و مطمئنیم ... اون مقصد از دسترس ما خارجه و نمیتونیم براش کمین و مرصاد بچینیم.

ما هنوز به مرحله تشخیص اصلی نرسیدیم. بنظرم باید صبر کرد و اصلا نمیشه بی گدار به آب زد. مثل مادری که هنوز باید بی تابی بچش را تحمل کنه و صبر کنه تا بیشتر بفهمه بچش چه مشکلی داره و دوس نداره از همون اول و نادانسته، بچش را ببنده به باد انواع قرص و داروها.

ارادتمند: محمد »


ادامه مطلب

سوال:

ميل به گناه ما زياد است و مانع هاي اين ميل قرآن و ائمه هستند!!

اول اينکه امام ما غايب است و دوم اينکه قرآن ما تفسير ندارد!! 

پس چگونه ما با اين مشکلات يک انسان مومن و صالح که خدا از ما انتظار دارد بشويم؟

 

✍پاسخ:

✅امام زمان عجل الله بیش از هزار سال است که غایب هستند؛ اما در همین زمان، انسان هایی بوده اند که به نهایت درجه کمال رسیده و همان انسان مومن و صالحی شده اند که خدا انتظار دارد. امام با اینکه غایب است، اما سیره وروش زندگی اهل بیت علیهم السلام برای ما معلوم و روشن است. 

قرآن هم توسط اهل بیت و علما بزرگی که تمام سالهای عمرشان را در تحصیل امور دینی گذرانده اند، تفسیر شده و می توان مطالعه کرد. بنابراین غایب بودن امام، یا تفسیر قرآن و امثال اینها، بهانه های خوبی برای گناه نیست و مسیر بندگی و راه عبادت کاملا مشخص است. خداوند راه رسیدن به کمال را در عمل کردن به شریعت یعنی انجام دادن واجبات و ترک محرمات قرار داده. واجبات و محرمات کاملا واضح و برای هر کسی که بخواهد عمل کند، معلوم هستند.

أمیرالمونین علی علیه السلام فرمود: إِنْ أَحْبَبْتَ أَنْ تَکونَ أَسْعَدَ النَّاسِ بِمَا عَلِمْتَ فَاعْمَلْ؛ اگر دوست داری سعادتمندترین مردم باشی به آنچه می­دانی عمل کن. (غررالحکم؛ حدیث۳۷۱۹)

در روایت از نبی مکرم صلّی الله علیه و آله است که می­فرماید: «مَنْ عَمِلَ بِمَا یعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ یعْلَمْ؛ اگر انسان به همان چیزهایی که می­داند عمل کند، اگر نیازمند راهنمایی باشد خداوند متعال خودش راهنمای او می­گردد و خودش انسان را رشد می دهد.» (الفصول المختارة؛ ص۱۰۷)

بنابراین اگر به همین مقداری که میدانیم عمل کنیم، صریح آیات و روایات است که راه باز می شود. 

«يا ايهاالذين آمنوا ان تتقوالله يجعل لكم فرقانا و يكفر عنكم سيئاتكم و يغفر لكم و الله ذوالفضل العظيم ؛ (سوره مبارکه انفال، آیه 29) اي اهل ايمان! اگر پرهيزگار بوده و تقواي الهي پيشه كنيد ،خداوند براي شما نيروي تشخيص حق از باطل قرار داده ، بديهاي شما را پوشانده ،شما را بيامرزد و خداوند داراي فضل و رحمت بزرگ است».

همچنین در حدیث قدسی آمده است که خداوند عزوجل فرموده اند: «مَن طَلَبني وَجَدَني وَ مَن وَجَدَني عَرَفَني وَ مَن عَرَفَني اَحَبَّني وَ مَن اَحَبَّني عَشَقَني وَ مَن عَشَقَني عَشَقتُهُ ....آن كس كه مرا طلب كند مي‌يابد، آن كس كه مرا يافت مي‌شناسد، آن كس كه مرا شناخت دوستم مي‌دارد، آن كس كه دوستم داشت به من عشق مي‌ورزد، آن كس كه به من عشق ورزيد من نيز به او عشق مي‌ورزم .»

 

موفق باشید